Vilkår og betingelser for leie av møterom
1. Innledning
Disse vilkårene og betingelsene gjelder for leie av møterom hos Frivillighetens Hus AS (heretter kalt «Utleier»). Ved å leie et møterom fra Utleier, samtykker leietakeren (heretter kalt «Leietaker») til å overholde disse vilkårene og betingelsene. Frivillighetens Hus holder til i Christian Krohgs gate 10, 0186 Oslo.
1.1 Overordnede kriterier for leie av møterom
Følgende kan ikke leie møterom hos Frivillighetens Hus:
1.1.1 – Aktører som driver med diskriminering, hatefulle ytringer, eller andre handlinger som bryter med grunnleggende menneskerettigheter.
1.1.2 – Aktører som har aktivitet som direkte eller indirekte fremmer kriminalitet, vold, eller ulovlige handlinger.
1.1.3 – Aktører som bryter med norsk lov eller regler om offentlig orden.
Husleder har myndighet til å avslå bookingforespørsler som strider med disse retningslinjene.
2. Reservasjon og betaling
2.1 Reservasjon:
Alle reservasjoner av møterom må gjøres via vår bookingportal https://frivillighetenshus.loopbooking.no eller via e-post til hei@frivillighetenshus.info. Reservasjonen er bekreftet når Leietaker mottar en skriftlig bekreftelse.
2.2 Betaling:
Reservasjonen faktureres på etterskudd med 30 dagers betalingsfrist.
2.3 Avbestilling:
Avbestillinger må gjøres skriftlig til hei@frivillighetenshus.info.
For møterommene Biblioteket, Elvebredden, Salongen, Spisestuen og Styrerommet gjelder følgende:
- Avbestillinger mer enn 5 dager før møtestart faktureres ikke.
- Avbestillinger mindre enn 5 dager før møtestart faktureres fullt.
- Reservasjoner gjort mindre enn 5 dager før møtestart er bindende.
For møterommene Sal 1, Sal 2, Sal 3, Sal 1-2 og Sal 1-3 gjelder følgende:
- Avbestillinger mer enn 30 dager før møtestart faktureres ikke.
- Avbestillinger mindre enn 30 dager før møtestart faktureres fullt.
- Reservasjoner gjort mindre enn 30 dager før møtestart er bindende.
I visse tilfeller kan det lages egne avtaler.
3. Bruk av møterommet
3.1 Ankomst:
Ved ankomst, ring din kontaktperson som opplyses i mail i forkant av ditt møte som vil låse opp rommet og vise deg det tekniske utstyret. Du har adgang til rommet fra det tidspunktet du har booket rommet, og ikke før. Skal du rigge klart noe til ditt møte, må du utvide møteromsbookingen din.
3.2 Bruksområde:
Møterommet kan kun brukes til lovlige formål og som spesifisert i reservasjonen. Det er ikke tillatt å bruke andre lokaler enn det utleide.
3.3 Kontaktperson:
Alle leietakere skal ha én ansvarlig kontaktperson, som vil ha kontaktansvar før, under og etter et arrangement. Kontaktpersonen er også ansvarlig for at betaling skjer samt oversendelse av faktura informasjon inkludert adresse og evt. merknader/ressursnummer minst 7 dager før arrangementet finner sted. Om du har lagt til riktig kontaktperson i bookingen trenger du ikke sende mer info.
3.4 Skade og ekstra rengjøring:
Leietaker er ansvarlig for å holde møterommet ryddig og for eventuelle skader som oppstår under leieperioden. Eventuelle skader eller ekstra rengjøring vil bli belastet Leietaker. Om dere ønsker å henge opp noe på veggene, må dere bruke maskeringstape. Dette må dere ta med selv. Det er ikke tillatt å henge opp installasjoner, klistre annen tape eller lignende på vegger eller gulv, male eller snekre i lokalene uten avtale. Hvis dette likevel gjøres og medfører skader på bygget, vil utbedring av skadene faktureres leietaker.
3.5 Utstyr:
Utleier stiller tilgjengelig utstyr som skjermer, lydutstyr, whiteboards osv. Teknisk utstyr tilhørende hvert rom er listet opp i bookingportalen https://frivillighetenshus.loopbooking.no. Leietaker er ansvarlig for at alt utstyr er i samme tilstand som ved mottak. Leie av lokale inkluderer opplæring i bruk av teknisk utstyr. Vi har whiteboards på huset som lånes ut på forespørsel. Vi har ikke trådløs klikker/presenter til presentasjoner i PowerPoint.
3.6 Rigg og renhold:
For alle (unntatt priskategorien interne aktører) rigger vi rommet slik det ønskes før møtet innenfor rommets og møblementets begrensninger. Renhold av lokalet er inkludert i leien.
3.7 Mat og drikke:
Det er ikke tillatt med catering fra eksterne selskaper i våre møterom og saler, eller medbrakt mat. All servering av mat og drikke skal bestilles via bookingportalen og leveres av Mamas kafé. Matservering, snacks, kaffe og te bestilles samtidig som leie av lokalet, evt senere etter avtale.
3.8 Trådløst internett:
Det er gratis, trådløst internett over hele bygningen.
Wifi: Gjestenett
Passord: Internet4You#
3.9 Universell utforming:
Bygget er universelt utformet med heis, trinnfri adgang til møterommene. Vi har pr. 16.08.24 ikke teleslynge. Dette må evt leies inn av leietaker. Adkomst til uteområdet ved elven bak bygget er kun via trapp.
4. Ansvar og forsikring
4.1 Ansvar:
Utleier er ikke ansvarlig for eventuelle tap, skader, eller tyveri av eiendeler som tilhører Leietaker eller deres gjester.
4.2 Forsikring:
Leietaker er ansvarlig for å ha tilstrekkelig forsikring for egen virksomhet og eiendeler under leieperioden.
5. Force Majeure
Utleier er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av forpliktelser dersom dette skyldes forhold utenfor Utleiers kontroll, inkludert, men ikke begrenset til, naturkatastrofer, krig, streik, eller andre uforutsette hendelser.
6. Generelle bestemmelser
6.1 Endringer:
Utleier forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene og betingelsene. Eventuelle endringer vil bli kommunisert til Leietaker i rimelig tid før de trer i kraft.
6.2 Lovvalg:
Disse vilkårene og betingelsene er underlagt norsk lov.
6.3 Tvister:
Eventuelle tvister som oppstår i forbindelse med leie av møterommet skal forsøkes løst i minnelighet. Hvis dette ikke lykkes, skal tvisten avgjøres av norsk domstol med Oslo tingrett som verneting.
Leiepriser møterom f.o.m. 01.09.24
NB! Prisene vil økes f.o.m. 31.07.25